Narine Marinosyan är en stjärna!

26 maj 2020

Narine Marinosyan är en stjärna!

Text: Margaretha Samuelsson

Narine har fått utmärkelsen kvartalets Sodexostjärna, nominerad av platschef Rickard Rosengren med motiveringen att hon gör ett fantastiskt arbete hos kunden men framförallt ser lösningar och inte bara problemen. ”Vi har många duktiga medarbetare som inte syns eller hörs utan bara jobbar på. 
Dessa personer behöver verkligen uppmärksammas. Det kan man göra på detta enkla sätt genom att nominera till kvartalets Sodexostjärna”, säger Rickard.

Narine, vad tänkte du när du fick priset?
”Det var helt oväntat och en stor överraskning. Jag blev glad över uppmärksamheten från företaget och kände stolthet över mig själv.”

I motiveringen står det att Narine brinner för att göra det lilla extra och att alltid hitta lösningar på nya utmaningar samt att hon alltid försöker sälja in nya idéer och synsätt till kunden. Kan du ge exempel på det, Rickard?
”Vi försöker jobba med hög kvalitet, jätteviktigt men också att hitta nya sätt att jobba på. Just nu när det inte är så stor beläggning på kontoret uppmärksammar vi annat som behövs göras som gör att kunden blir nöjd med oss. Även kundens ansvariga kontaktperson som kommer från Stockholm till siten i Helsingborg är mycket nöjd med arbetet som utförs i Helsingborg”.
.
Narine, hur länge har du jobbat hos Sodexo?
”Jag har jobbat från 2012, varit med på Upfield sedan starten men då var jag gruppledare i Helsingborg och inte enbart på Upfield. Jag började arbeta på Sodexo som städare.”

Det blev förändringar i Helsingborg och då ville kunden gärna ha kvar Narine på Upfield. Upfield, fd Unilever, är ett krävande städuppdrag eftersom det handlar om livsmedelsproduktion. Man tillverkar  bland annat margarin, matlagningsgrädde och Creme Bonjour. Därför säger Nerine, är det så viktigt att vi har hög kvalitet på det arbete vi utför och att alla i gruppen förstår det. 

”Mycket av min arbetstid går därför åt till att introducera och se till att alla Sodexoanställda lever upp till kraven”.
.
Vad är det bästa med ditt jobb?
”Jag gör väldigt mycket mer än bara städ och jobbar hårt med kvalitet och att ge bra service. Kommunikation med kunden är också viktigt. Jag har min chef i Malmö men vi träffas minst en gång per vecka och har en bra komunikation.”
 
Vilka är utmaningarna i din roll?
”Kommunikation med övriga anställda på siten. Jag jobbar med introduktion för att få de nya att komma in i jobbet och förstå de krav som ställs i livsmedelsindustrin. Vi har jobbat hårt för att leva upp mot kundens krav som är ganska stora men upplever att kunden är nöjd. Jag är stolt över att jobba på Sodexo och vill gärna förmedla hur viktigt det är med kvalitet i arbetet som utförs till kunden.”

Kommentar från kunden, Anna Storm, HR-specialist på Upfield:
"Narine brinner verkligen för service, hon ser alltid till allas bästa och gör alltid det där lilla extra för att få folk omkring sig att känna sig sedda och hörda. Att göra det är en självklarhet för henne, det kommer helt naturligt. Hon gör ett fantastiskt jobb genom att alltid ställa upp, visa omsorg och vänlighet. Alltid ett leende, vilket nu när vi har en tuff situation hos oss, ger stor effekt hos vår egen personal. Hon kan med mycket kort varsel fixa fram fika till hela fabriken, ser till att matsalen är i fint skick och får ändå ihop en klanderfri städning och renlighet i våra lokaler, där Sodexo har ansvaret. Utan Narine hade vår vardag varit mycket svårare.”

Narine Marinosoyan

Arbetsroll/titel:
Gruppledare hos vår kund Upfield i Helsingborg

På fritiden:
Narine har tre döttrar och hon spenderar sin fritid med dem. Två döttrar studerar på universitet i Lund – en till läkare och en tilljurist. Den minsta dottern är bara 10 år men har ett stort fotbollsintresse.Narine säger detta med stor stolthet i rösten. Narine går gärna på gym när tiden räcker till.

"Utan Narine hade vår vardag varit mycket svårare."

Nominering

Rickard Rosengren, Platschef hos vår kund Upfield:

”Narine jobbar med städet på Upfield och har på kort tid fått till sig två nya medarbetare då två andra har gått i pension. Narine har tagit hand om dessa på ett föredömligt sätt genom att utbilda dem i de lokala säkerhetsrutinerna som finns på siten och instruerat samt lärt upp dem inom deras nya områden, som är tuffa och tunga områden i gamla industrilokaler. Narine har fått en central roll på siten och ser heller inte nya utmaningar som något problem, då hon hela tiden försöker sälja in nya idéer och förändring till kunden. Det senaste är att vi fixar med cateringen till kundens möte och har ett mycket väl fungerande samarbete med en annan Sodexosite (McNeil), som levererar maten till kunden. Narine har också ett riktigt bra ”FM-tänk” och tar om hand, hjälper och löser många av de leveranser som vi har till kund; såsom posthantering, kaffemaskiner, frukt, entrémattor, arbetskläder, vendingmaskiner etc. Hon gör alltid det ”lilla extra” till kunden som att köpa in blommor, blomjord, planterar etc. Hon ser till att kunden är jättenöjd i ett svårt läge för oss då de flesta Sodexo-kontaktytor hos kunden har slutat. Narine är en riktig stjärna på siten!” 
 

Tillbaka till toppen